Dator TV

Hepp!
Då var det måndag igen, solen skiner, det är askallt ute och jag är trött...
Jag letar efter en dator till min TV. Jag vill kunna leka med Spotify, surfa runt, Youtuba, kolla nyheter, ja surfa helt enkelt. Ladda ner film (från lagliga siter naturligtvis..) och kolla på film. Jag vill även att mina två andra datorer lätt ska kunna kommunicera med denna TV dator. Trådlöst och snabbt!
Jag vill alltså ha en dator med Windows på, som har en hårddisk och som har internetaccess... Typ. Sen ska den vara så liten som möjligt och tyst som en mus.
Jag tänker mig en stationär utan skärm. (TV´n ska ju vara själva skärmen.) Självklart vill jag att den ska ha HDMI ut och även nåt bra ljud ut som kan kopplas till min förstärkare.
Trådlöst tangentbord är ju så självklart att det behöver jag inte ens skriva, fast nu gjorde jag det!
Den ska kunna spela upp Blueray och bränna vanliga dvd-skivor.

Vad tror ni? Vad ska jag köpa? Ge mig länkar till vettiga, billiga grejer!
Och när ni ändå håller på, en bra, billig LCD TV som är minst 46tum!!

Hjälp mig!!

Kommentarer
Postat av: Anton

Du vill ju helt enkelt ha en mac eller apple tv och en riktigt, riktigt sjysst lcd-tv för 100k!



Billigt jahej!

2009-02-09 @ 11:07:46
URL: http://fyranyanser.se
Postat av: Kid Engfors

Tjoho! dehär är ingen länk till en tv eller dator men jag känner en Ahlman, jag har lyckats lura i folk att det är Erik! du lär ju kika och visa honom!



http://snigelsperma.bilddagboken.se/p/main.html?#0



gästlösen: dinmammaäterbajs

2009-02-09 @ 11:12:56
URL: http://snigelsperma.bilddagboken.se
Postat av: Magnus Jonasson

Tjena Mackan, Deluxe-webmaster Jonasson här igen. Vad du behöver är en Mac mini. Dra ett mail till mig ([email protected]) så kan jag förklara lite närmare. Jag har denna lösning för exakt samma ändamål hemma och är riktigt nöjd!



Tack återigen för en kanonshow i torsdags! :)



Vi ses och hörs!

2009-02-10 @ 11:12:45
URL: http://www.jonassononline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0